BrněnskoDnes.cz
BrněnskoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín

V Brně bez internet marketingu neuspějete

27.12.2021
Internetový marketing by měl být důležitou součástí vaší firmy. Platí to jak pro podnikatelé drobné, tak i pro velké firmy. Co se vlastně pod tímto pojmem ukrývá?
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com

Co je internetový marketing


Internetový marketing patří mezi nové formy marketingu. Definice tohoto odvětví jsou proto stále neukotvené a značně různorodé.

Zahrnut je sem v některých případech i obecně elektronický marketing. Do něj však náleží i komunikace prostřednictvím kanálů, jako je online televize, takováto definice internetového marketingu proto není zcela přesná.

V nejširším slova smyslu bychom mohli stručně říci, že se jedná o všechny aktivity, které se odehrávají prostřednictvím informačních technologií. Můžeme sem proto zahrnout placenou online reklamu, komunikaci prostřednictvím sociálních sítí a řadu dalších aktivit.

Správněji tak můžeme internetový marketing jinak označit jako online marketing. Ale pozor, přestože specifické je pro internetový marketing právě to, že se odehrává v prostředí internetu, nemalou měrou využívá techniky marketingu tradičního.

Co je cílem internetového marketingu


Konkurence je čím dál tvrdší a Brno je druhé největší město v ČR. Budete proto potřebovat najít způsob, jakým vás lidé najdou.

Cílem internetového marketingu je prakticky zviditelnění značky. Pod tím se tak může skrývat jakákoli činnost, která vede k přímému zvýšení prodeje vašeho zboží či služeb.

Současně je však možné tento způsob propagace využít ke zvýšení povědomí o značce, případně k posunu ve vnímání vašich produktů klienty nebo k budování vztahu s vašimi zákazníky a k posílení jejich loajality.

Tento cíl je zároveň žádoucí dosáhnout v co nejkratším časovém úseku s vynaložením přiměřených nákladů.

Jak navrhnout účinnou strategii internetového marketingu


Využívání internetového marketingu by měla předcházet analýza ostatních (tj. povětšinou offline) marketingových kanálů, případně i dalších součástí elektronického marketingu.

I samotný internetový marketing je disciplínou velmi komplexní, která se navíc neustále vyvíjí. Při jeho realizaci jsou proto důležité technologické znalosti. Povětšinou se tak tomuto odvětví věnují specializované reklamní agentury.

Na samém počátku budování marketingové strategie je nezbytné si stanovit přesně cíl. Ten musí vycházet z byznys modelu. Zároveň je nutné, aby byl stanoven realisticky a měřitelně. Cíl je zapotřebí vždy volit v souladu s druhem a oborem vašeho podnikání. Díky tomu bude nejen funkční a vy tak dosáhnete svého záměru, ale máte i záruku, že celá kampaň nebude spíše prodělečná a investované prostředky nevyjdou vniveč.

V případě, že si v rámci marketingové kampaně nastavíme dokonce více cílů, je pak dále nezbytné si rozhodnout, které z nich jsou dílčí a které celkové. A případně si samozřejmě stanovit i jejich prioritu.

Stanovování cílů zároveň musí vycházet z pečlivé analýzy celkového stavu firmy a její aktuální situace. Součástí by tak jednoznačně měla být také marketingová SWOT analýza. V rámci plánování strategie je navíc nutné poznat potenciální zákazníky a jejich potřeby a segmentovat je. Vytvořit marketingový plán vám také pomůže i zamyšlení se nad jejich nákupním chováním podle modelu "See, Think, Do, Care" Zásadní je i realisticky zhodnotit konkurenci.

Klíčovou otázkou, kterou si musí každý podnikatel položit, je: Jakou hodnotu mohu nabídnout svým zákazníkům?

Outbound a inbound marketing


V základu bychom nástroje internetového marketingu mohli rozdělit na tzv. inbound a outbound segment.

Do kategorie outbound marketingu patří přímé oslovování zákazníků. Jedná se přitom konkrétně o ty, kteří o nákupu produktů a služeb neuvažují a značku taktéž dosud ani nemusejí znát. Strategie uplatňovaná v tomto případě se nazývá push, to znamená, že na potenciální klienty je prakticky vyvíjen nátlak. Patří sem například direct mailing.

Techniky inbound jsou, zjednodušeně řečeno, ty, které zajistí, že si zákazník vaši značku najde sám. Inbound marketing proto na zákazníka vyvíjí prakticky méně výrazný tlak a spoléhá na to, že se o to, co děláte, chce zajímat sám od sebe.

Tyto metody proto vedou k vyšší konverzi, neboť zákazník sám o sobě již má motivaci produkt nebo službu vyhledat. Typickým reprezentantem inbound marketingu je například vlastní blog nebo SEO, které zajistí, aby vás našli ti, kteří budou vaše služby či zboží vyhledávat na internetovém vyhledávači. Například zadáte-li SEO Brno, najdete online marketingové agentury, nabízející optimalizaci pro vyhledávače v Brně a podobně.

Další formy internetového marketingu


Některé zdroje také internetový marketing vymezují do dalších specifických podoblastí. Patří sem tak:

- engine marketing
- social media
- content marketing
- e-mailing
- user experience (UX)
- webdesign

Jaké jsou výhody internetového marketingu


Výhody internetového marketingu jsou patrny zejména v měřítkách malých a středních firem. Tato forma marketingu je dostupná a z hlediska financí ji lze považovat za nízkonákladovou.

Tradiční forma marketingu je zejména pro drobného podnikatele zkrátka a dobře příliš drahá, zatímco na internetu mohou být některé typy propagačních aktivit dokonce i zcela zdarma. Typickým příkladem jsou například zmiňované blogové posty, které prakticky "stojí" jen čas, pokud si je budete tvořit výhradně sami. Chcete-li se o tom, jak psát úspěšný blog, dozvědět více, klikněte zde.

Výdaje na internetovou reklamu lze současně poměrně přesně sledovat. Můžete si konkrétně stanovit rozpočet a útratu máte plně ve vlastní režii. Současně máte možnost exaktně změřit, která z forem vašeho internetového marketingu je po této stránce nejúčinnější. Přesně zjistíte, jak se za vynaložené prostředky zvýšily konverze nebo kolik návštěvníků zavítalo na vaše webové stránky.

Online marketing má také výrazný dosah. O účinnosti kupříkladu klasické reklamy v televizi lze polemizovat, neboť řada lidí tento typ média ve svém okolí jednoduše nemá, není jeho vlivu vystavena a sdělení v rámci informačního kanálu se k nim tak nedostane. V Česku naproti tomu internet používá už 81 % lidí starších 16 let. Propagace v dnes již velmi rozšířeném virtuálním prostředí navíc není omezena geograficky ani v čase.

Současně online marketingové aktivity dovolují si velmi konkrétně vymezit cílovou skupinu, která je pro vaši propagaci zajímavá. Zcela konkrétně si vyberete věkovou, zájmovou nebo sociální skupinu, která vaši reklamu uvidí.

Autor: Pl
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Fotogalerie:

Další články z rubriky Magazín

Magnetky na ledničku: Kreativní nápady a návody krok za krokem

Magnetky na lednici nejsou jen obyčejnou dekorací. Jsou to malá umělecká díla, která nám připomínají vzpomínky, události nebo dokonce naše milované. Ať už je to fotka z dovolené, dětská kresba nebo jednoduše něco, co nás rozesměje, magnetky na ...

Hlavní problémy, které můžou nastat u vašeho notebooku

Ačkoli jsou notebooky v současné době velice spolehlivé, stále jde o složité zařízení, u kterého se potenciálně může objevit mnoho problémů. Které hro ...

Plánujete stěhování? Zvládněte jej raz dva díky profesionálním službám

Téměř každý z nás se v průběhu života setká s nutností stěhování, rekonstrukce nebo výstavby nového domova. Ani jedna ze zmíněných prací není ničím je ...

7 důvodů, proč popularita online kasin v roce 2024 poroste

V odvětví online hazardních her na celém světě se rozjíždí nové kolo růstu. A Česká republika v něm nevypadá jako nováček, a to i přesto, že povolovac ...

Jak neprohrát všechny peníze v kasinových automatech

První věc, kterou byste měli udělat před hraním automatů, je přečíst si o nich recenze. Pokud jste v casino onl ...





Sobota 23.9.2023
Jihomoravský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes