BrněnskoDnes.cz
BrněnskoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín

Malým značkám se online daří

17.05.2018
BRNO - Poprvé v historii přesáhl počet e-shopů v České republice hranici 40 000. V přepočtu na obyvatele máme nejvíce online obchodů ze všech států Evropské unie. V loňském roce jich navíc opět celá řada přibyla, a to i přes to, že v předchozích letech jejich počet spíše stagnoval. Jedněmi z tahounů tohoto růstu jsou u nás - podobně jako ve světě - především malí provozovatelé. A rostou o řád vyšším tempem než velcí zavedení hráči.
Ilustrační snímek | Foto: fyi.cz
Potvrzuje to i Webnode, podle kterého už několik let v řadě roste počet "nadšeneckých" e-shopů. Na jeho platformě jich celosvětově funguje více než milion a každý měsíc na celém světě přibydou desítky tisíc dalších. Výrazným způsobem se však mění jejich kvalita - a platí to i pro Českou republiku.
"Mnohem častěji než v minulosti se setkáváme s lidmi, kteří po dvaceti letech v práci řekli pomyslné a dost a začali dělat to, co je naplňuje. Vaří marmelády, vyrábí deskové hry, šijí hračky a prodávají je svépomocí pod vlastní značkou na vlastnoručně sestaveném e-shopu," uvádí Slawomír Budziak, který ve Webnode vede oddělení pečující o zákazníky.

A klientelu si malé značky dokáží najít poměrně rychle. Zákazníci se totiž shodují na tom, že například cena u nich při nákupu dávno nehraje takovou roli, jako celkový pocit z nákupu a znalost příběhu, který za produkty stojí. České "nadšenecké" e-shopy by tak v součtu mohly letos dosáhnout obratů v řádech nižších stovek milionů a vzniknout by jich mohla až tisícovka.

Čím tedy podle Webnode dokáží majitelé malých e-shopů získat své zákazníky nejvíce?

1.Autenticita
Autenticita je věc, se kterou si stále více lámou hlavu marketéři velkých značek. Ty malé nad ní nemusí laborovat, mají ji zkrátka v sobě. A jejich zákazníci to cítí.
"Stejně jako se stále častěji vracíme do malých obchůdků namísto nákupních center, tak i na internetu začínáme dávat přednost nákupům v menších, specializovaných obchodech," myslí si Budziak. "Sice nejsou tak naleštěné, ale cítíme se v nich dobře a chceme se k nim vracet."

2.Lidskost
Češi se postupně naučili vnímat element "volby penězi". Mnohem více přemýšlí nad tím, komu platí a jestli jejich platba pomáhá dobré věci. V případě malých e-shopů je tak každé zakoupené zboží vlastně příspěvkem na jejich další provoz a poděkováním za odvahu jejich majitelům.
"Je v tom určitý prvek solidarity. Lidé se velmi rádi semknou a podpoří něčí šikovné ruce a bystrou hlavu prostě jen tím, že se rozhodnou nakoupit jeho zboží," vysvětluje Budziak. "Neobvyklé nejsou ani případy, kdy facebooková komunita dokázala během pár měsíců pomoci s rozjezdem úspěšného podnikání od úplné nuly."

3.Expertiza
U malých e-shopů se v případě jakéhokoli dotazu obracíte přímo na jejich majitele. Tedy na ty, kteří jsou s největší pravděpodobností přímo výrobci produktů anebo mají skvělý přehled o tom, co prodávají.
"Namísto složité komunikace se zákaznickými odděleními si popovídáte hned s tím nejpovolanějším. Nebývá problém se domluvit na tom, že některý produkt upraví, dovyrobí či doobjedná," popisuje Budziak. "To vám velký e-shop nenabídne."

4.Nadšení
Žít se zapáleným e-shopistou jeho příběh, být s ním v kontaktu přes sociální sítě, radit a pomáhat mu s laděním jeho produktu. Vědět, že na jeho úspěchu je i náš malý otisk. Zejména mladší generace v tom vidí stále větší hodnotu.
"Sdílená radost je krásná věc. Je perfektní sledovat příběhy lidí, kteří se rozhodli jít za svým snem a vidět, jak se jim daří ho naplňovat. I toto je jedna z věcí, kterou dokážeme více docenit," zmiňuje Budziak. "Právě proto bývají zákazníci malých e-shopů ti nejloajálnější. Jeho úspěch zkrátka považují i za svůj."

5.Originalita
Nejkrásnější na tom všem je, že naprostou většinu produktů, které na malých a středních e-shopech kupujete, byste jinde hledali zcela marně. Nezaměnitelný rukopis je to, kvůli čemu se rádi vracíme.
"Češi jsou neuvěřitelně šikovný národ. A dostupnost jednoduchých e-shopů typu Webnode, které si může postavit doma každý z nás, umožňuje vidět to v plné šíři," věří Budziak. "Neotřelé nápady jsou tou největší přidanou hodnotou, kterou můžeme v nadšeneckých e-shopech dostat. A jsme ochotni si za ně připlatit."
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Magazín

Čas na změnu krmiva: kdy přejít z krmiva pro štěňata na krmivo pro dospělé psy?

Stejně jako kojenci nekonzumují stejnou stravu jako dospělí, i štěňata mají jiné potřeby než dospělí pejsci. Pejska rozhodně nemůžete od jeho pořízení po celý zbytek života krmit jedněmi a těmi samými granulemi. Nejen pokud jde o značku, ale i o ...

Jak se zbavit krtka: Průvodce pro čistou a zdravou zahradu

Krtci, ti malí podzemní obyvatelé, jsou často považováni za nezvané hosty v našich zahradách. Své domovy si budují právě tam, kde my pečlivě pěstujeme ...

Proč si v České republice vybrat nejlepsi zahranicni casino 2024?

Zahraniční herní portály jsou rozsáhlou škálou unikátních nabídek, které i dnes v moderní době dalece převyšují nabídku místních herních portálů a pří ...

Půjčka pro podnikatele znamená odpověď na řadu různých otázek

Krátkodobá finanční injekce je připravena, stačí, když vyplníte krátkou žádost a splníte všechny stanovené podmínky. Je to jednoduchá záležitost, se k ...

Módní triky, díky kterým i ten nejjednodušší vzhled získá eleganci a šmrnc

Elegance a šmrnc jsou vlastnosti, které každá žena chce vyjádřit prostřednictvím svého oděvu. Bez ohledu na příležitost, každý vzhled může být proměně ...





Středa 22.5.2024
Jihomoravský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes