BrněnskoDnes.cz
BrněnskoDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Brněnská náměstí zaplaví auta na prodej

19.07.2017
Třetinu všech zánovních aut Mototechny skoupí Brňané. Tři čtvrtiny zákazníků jsou muži a kupují nejčastěji "škodovky", konkrétně Superb, Octavia, Rapid, Yeti a Fabia. Brňané ze dvou třetin upřednostňují vozy s benzinovým motorem, jen třetina z nich si pořizuje auta na naftu. Preferují manuální převodovku. V barvách dávají jednoznačně přednost bílé, následuje modrá a stříbrná. Statistiky ukazují, že letos bude na jihu Moravy k prodeji 320 000 ojetých aut, tedy o zhruba 10% více než loni.
Ilustrační snímek | Foto: brno.city.cz
Auta nejprodávanějších značek se rozhodla Brňanům přivézt "až pod nos" společnost Mototechna ze skupiny AAA AUTO. Desítky vozů od 20 výrobců zaparkovala na Moravském náměstí na ploše bývalého Německého domu, poté je převeze na náměstí Svobody. Vůbec poprvé tak firma zkouší koncept pop-up store, tedy vytvoření prezentace na přechodnou dobu. "Dnes začínáme více než dvěma desítkami vozů na Moravském náměstí, potom se přesuneme na Náměstí Svobody, kde se objevíme i v druhé polovině srpna a na začátku září. Lidé si budou moci vozy prohlédnout, posadit se do nich a domluvit si zkušební jízdu, případně si vůz rezervovat a posléze koupit," vysvětlil koordinátor výstavy Stanislav Gálik. Nejdražším vozem na výstavě bude Mercedes GLA 200d 4MATIC z roku 2016, cena nového se šplhá k 1, 2 milionům korun, po roce používání už klesla na necelých 860 000 korun. Patronem akce je dakarský závodník a profesionální voják Lukáš Kvapil, vyznamenaný za záchranu soupeřova života medailí ministra obrany. Přímo na Moravském náměstí Lukáš Kvapil obdržel z rukou generální ředitelky AAA AUTO International, Karolíny Topolové, klíčky od speciálního terénního SUV Ford Ranger od Ford Motor Company, se kterým bude jezdit jako tvář značky Mototechna. Výstava probíhá ve spolupráci s TIC Brno.

Cílem výstavy je nabídnout Brňanům možnost vyzkoušet si zdarma a bez jakýchkoliv závazků nabídku současných modelů vozů přímo v centru města. "Vystavíme vše, od řadových škodovek přes SUV od Nissanu a Kie až po exotické kousky, které budeme pravidelně obměňovat," dodal Gálik.

Podle generální ředitelky AAA AUTO International, Karolíny Topolové, která pomáhala před 5 lety obnovit značku Mototechna, prudce roste zájem o zánovní automobily. "Tedy o vozy od 6 měsíců od výroby do maximálně 3 let. Lidé chtějí mít krásné auto, ale nechtějí za něj platit plnou cenu, když prakticky okamžitě po vyjetí z prodejny stojí o desetitisíce korun méně," říká Karolína Topolová.

V tuzemsku se loni celkem prodalo přibližně 700 000 ojetých aut, což představuje 6% meziroční nárůst. Podle statistik AAA Auto v loňském roce nabízeli české autobazary a soukromí prodejci 1,09 milionu ojetých aut, což je o 158 000 více než v roce 2015. Z inzerovaných vozů se tak prodala zhruba polovina. "Na trhu s ojetými vozy došlo k zásadnímu oživení a zvětšení téměř o pětinu," podotkla Karolína Topolová. To dokazuje i to, že letos v červnu inzerovali čeští prodejci 79 000 ojetých vozů, což je o 5 000 více než v loňském červnu.

Zajímavosti o vozech z výstavy:
Nejdražší - Mercedes GLA 200d 4MATIC 2016 v automatu za 859 999 Kč
Nejvýkonnější - Nissan Juke 1.6 DIG-T Nismo RS 2017 za 529 999 Kč
Nejlevnější - Renault Clio 1.2 16V combi 2015 za 259 999 Kč
Nejmenší - Fiat 500 1.2 2017 za 285 999 Kč
Nejžádanější - Škoda Kodiaq 1.4 TSI 2017 za 749 999 Kč

O konceptu pop-up store
Koncept "pop-up store" byl poprvé použit již před dvaceti lety v americkém Los Angeles a využívaly ho postupně po celém světě světové značky jako At&T, Levi-Strauss, Motorola nebo Samsung. Jedná se o vytvoření prezentace na přechodnou dobu s cílem seznámit potenciální zákazníky s nabídkou značky. Délka fungování "pop-up store" je zpravidla od jednoho dne do třech měsíců.
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

MŽP: Pro sídlo správy chráněné krajinné oblasti Soutok zvítězila nabídka města Lanžhot

V souvislosti s připravovaným vyhlášením chráněné krajinné oblasti Soutok se vybírá místo, kde by měla sídlit její správa. Vhodné umístění pro úřad se hledalo několik měsíců. Nabídky vhodných objektů zaslala města Břeclav a Lanžhot. Po jejich ...

Lesníci, vědci i zástupci ministerstev, ochrany přírody a obcí se shodli na vyváženém způsobu hospodaření ve Ždánickém lese a Chřibech

Odborný seminář o udržitelném lesnickém managementu ve Ždánickém lese a Chřibech uspořádaly 14. května v Hradci Králové Lesy České republiky pod zášti ...

VZP: Dobrou zprávou z oblasti prevence je rostoucí účast na screeningových programech

Klíčovou roli v úspěšnosti léčby onkologických onemocnění hraje včasný záchyt nemoci. Dobrou zprávou proto je rostoucí počet návštěvníků u všech třech ...

Zdravotní sestry slaví svůj den. Ve fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně jich je téměř 1200

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně zve na již tradiční Májový koncert (nejen) pro zdravotníky FNUSA, který i letos pořádá při příležitosti Mezinárod ...

Magistrát města Brna a Česká pošta otevřeli první třípřepážkovou poštu Partner

V pondělí 6. května byla v Brně v Orlí ulici slavnostně otevřena první třípřepážková pošta Partner v České republice. Provozovat ji bude Magistrát měs ...





Neděle 19.5.2024
Jihomoravský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes