BrněnskoDnes.cz
BrněnskoDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Správa železnic: U Lanžhota pokračuje modernizace koridoru

28.12.2022
Nová kolej a mosty přes místní vodní toky už letos vznikly v rámci modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem. Správa železnic ji zahájila v únoru, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Optimalizace traťového úseku přinese rychlejší a bezpečnější provoz na koridorové trati. Navzdory zpoždění modernizace navazujícího úseku na slovenském území, realizované tamním manažerem infrastruktury ŽSR, bude stavba u Lanžhota pokračovat podle plánu i v průběhu roku 2023.
Foto: skanska.cz
Na dvoukolejné koridorové trati bude díky probíhající investici možné zvýšit rychlost z původních 120 na 160 km/h, zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace. Kvůli zachování jednokolejného provozu práce probíhají na etapy. V letošním roce se podařilo vybudovat kompletní 2. kolej. Modernizace úseku zahrnuje i zvýšení polohy kolejí nad terénem o 0,75 m, jednak kvůli napojení na budoucí hraniční most přes Moravu s vyšší polohou, jednak kvůli ochraně před pravidelnými záplavami v okolních lužních lesích. "Pokračujeme podle harmonogramu. Přeložili jsme kabelové trasy, vybudovali jsme čtyři nové mosty, položili jsme konstrukční vrstvy železničního spodku i svršku. Svahy jsme ochránili proti erozi a pravidelným záplavám zasypáním lomovým kamenem," říká projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.

Vzhledem ke zpoždění prací na slovenské straně ale bude nutné na jaře během krátkodobé výluky spojit starou kolej na slovenské straně s už modernizovanou kolejí na české stavbě. "Koridor musíme zachovat průjezdný alespoň po jedné koleji. Zřízení provizorního propojení sice pro nás jako investora představuje neplánované náklady, zastavení probíhající stavby a její zakonzervování kvůli zpoždění na Slovensku by ale vyšlo výrazně dráž," vysvětluje za Správu železnic náměstek pro modernizaci Mojmír Nejezchleb.

Technické řešení spočívá v dočasném propojení kolejí na české straně. Vlak při jízdě ze Slovenska přejede most přes řeku Moravu po stávající 1. koleji a těsně za mostem bude pokračovat po nové 2. koleji dál do Česka. Díky tomu bude možné pokračování prací na české stavbě podle původního harmonogramu. Jinak by totiž došlo k jejímu zpoždění minimálně o jednu stavební sezonu. Dokončení stavebních prací je plánováno na konec roku 2023.

Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 506 994 368 Kč. Míra podpory EU je 70 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace tedy činí 16 100 369,67 EUR, čili zhruba 390 392 210 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj: Správa železnic
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

Zážitkové jízdy nostalgickými vlaky s vůní páry opět k dispozici pro milovníky historických vlaků

České dráhy také v letošním roce připravují se svými partnery bohatou nabídku nostalgických jízd s historickými vozidly včetně parních lokomotiv a dvounápravových vozů s dřevěnými lavicemi. Zatímco senioři mohou zavzpomínat na své dětství, kdy ...

AOPK: Přípravy chráněné krajinné oblasti Soutok jsou v plném proudu

Agentura ochrany přírody a krajiny ČR nyní začala z pověření MŽP seznamovat obce, významné hospodářské subjekty, místní instituce a organizace s návrh ...

RegioJet vyhrál veřejnou zakázku na provozovatele rychlíků z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna

Společnost RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, dnes zvítězila v soutěži ministerstva dopravy na provoz rychlíků na linc ...

V pondělí 27. března bude v Německu stávka na železnici, omezí provoz mezistátních vlaků

České dráhy upozorňují cestující, že v pondělí 27. března 2023 od 00:00 do 24:00 hod. se v Německu uskuteční stávka na železnici, na které se budou po ...

Lesy ČR záměrně zaplaví vysychající lužní lesy a zásobí je vodou po zbytek roku

Uzavřením vodních stavítek se počátkem příštího týdne zvedne hladina vody v kanálech i tůních v Kančí oboře mezi Lednicí a Břeclaví a na přelomu březn ...





Pátek 31.3.2023
Jihomoravský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes